Jag längtar till jul.

Rubriken säger allt. Jag längtar till julafton så att jag inte vet vart jag ska ta vägen snart. Det är jättejobbigt! Många av de jag känner tycker inte om jul. De ser julen som en helt vanlig dag, som påsk till exempel, det betyder inte ett skit för mig. Men det gjorde det självklart förr, eftersom då fick man gå påskkärring. Saker ändras med tiden, allt ändras med tiden. Allt förutom julafton. Det har alltid betytt mycket, och det kommer alltid göra det. Det var längesedan jag firade jul någon annan stans än hos mormor, och så kommer det förbli ett tag. Jag vill inte fira jul någon annan stan för det är hos mormor det är som bäst! Aja, färdigpratat om julen, jag tänkte berätta om min dag i stället.

Jag vaknade i morse av att de ringde ifrån zoo. Klockan var då halv 11 och jag hade sovit över en hel del. Så då tyckde dom att det inte var så stor idé att jag kom dit över huvud taget. På fredagar finns det inte så jättemycket att göra där. Så då satt jag mig vid datorn ett tag, men sen kom jag på att jag var tvungen att städa, vi skulle ju få främmande idag! Jag började städa vid 3, mamma kom hem vid 4 så då klev jag in i en dusch och sen gjorde mig i ordning. Alex missade två bussar för att komma hit. Och när han äntligen är i tid till bussen så träffar han Nikki på stan, så då hängde han med. Tyvärr så hann inte de vara med på middagen eftersom vi åt innan de kom, så killarna fick värma mat när de kom hit. Efter maten så kollade vi på film och mös lite. Men de andra var så rastlösa så det höll inte så länge. Tyvärr kunde de inte stanna över natten, men det var mys i alla fall! :) Nästa gång hoppas jag att det blir bättre planerat, sånt gillar jag! Nu måste jag in på facebook och mata mina fiskar, sen ska jag sova. Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0